Hogy működik a Skyscanner?

A Skyscannerről

A Skyscannernél az a célunk, hogy az utazók a segítségünkkel egyszerűen és magabiztosan tervezhessék meg és foglalhassák le az utazásukat. Büszkék vagyunk az átláthatóságunkra: több száz szolgáltató több milliárd repülőjegyének, szállodájának és autóbérlési lehetőségének árát vizsgálva segítünk megtalálni a legjobb ajánlatokat.

Velünk minden egyszerűen megy: miután megtaláltad a legjobb repülőjegyet, autóbérlési vagy szálláslehetőséget, közvetlenül a szolgáltatónál foglalhatsz.

A Skyscanner számos utazási szolgáltatóval működik együtt, akik rendelkezésünkre bocsátják a repülőjegy-, szállás- és autóbérlési lehetőségeiket. Ezek a partnerségek elengedhetetlenek ahhoz, hogy az utazási lehetőségek széles választékát kínálhassuk neked. Azonban nem hasonlítjuk össze az összes szolgáltatót a piacon, így az eredményeink nem teljes körűek. Az átnézett webhelyek vagy szolgáltatók száma a keresési feltételektől függ.

Ha úgy döntesz, hogy a platformunkon keresztül foglalsz egy szolgáltatónál, az adott szolgáltató jellemzően jutalékot vagy ajánlói díjat fizethet nekünk. Ez a jutalékstruktúra lehetővé teszi, hogy szolgáltatásainkat ingyenesen kínáljuk neked, és a Skyscanner ezt a költséget nem hárítja át rád. Pénzt keresünk azzal is, hogy hirdetéseket jelenítünk meg a webhelyünkön, vagy ha rákattintasz egy hirdetésre, és átirányítunk a hirdető webhelyére.

A Skyscanner nem utazási iroda, és nem tartozik felelősséggel a webhelyünkön megjelenített utazási lehetőségek biztosításáért. Amikor rákattintasz egy utazási lehetőségre, elhagyod a webhelyünket, és ezután közvetlenül az adott utazási szolgáltatóval intézed az ügyeket. Foglalás előtt ellenőrizd az összes részletet a szolgáltatónál.

Tartalomajánlás és rangsorolás

Ajánlórendszerek

Ajánlórendszereket használunk, hogy segítsünk felfedezni azokat a tartalmakat, amelyek szerintünk tetszeni fognak neked, vagy hasznosak lesznek az utazási kereséseidhez. Oldalunkon számos ajánlórendszert találsz, többek között:

Utazz bárhová: olyan városokat vagy országokat ajánl, ahová érdemes lehet elutaznod, különböző szempontok alapján, például: (i) a legolcsóbb repülőjegy ára, (ii) amit keresési előzményeid vagy az adott ország népszerű városai alapján valószínűleg érdekesnek találsz, illetve (iii) olyan meglátogatni érdemes úti célok, amelyeket élménytípus vagy kategória szerint csoportosítottunk – például tengerpart, művészet, családbarát helyek stb.

Szállodaajánlatok: válogatott szállodák, amelyek megfelelnek a járatkeresési feltételeidnek.

Mindentudó tervező – lehetővé teszi, hogy egy AI-prompt használatával utazási ajánlásokat kapj, és a válaszokat generatív mesterséges intelligencia állítja össze az internetről származó információk, valamint a Skyscanner ár- és úticél-adatai alapján.

Keresési találataink egyben ajánlórendszerek is, amelyeket alább részletesen is ismertetünk.

Hogyan rangsorolja a Skyscanner a találatokat?

Mindig egyértelműen és átláthatóan tájékoztatunk, hogy miként rangsoroljuk a találatokat, és a számodra hasznos módon bocsátjuk őket a rendelkezésedre. Az alábbiakban részletesebben ismertetjük a rangsorolási rendszereink működését és azt, hogy miért az adott sorrendben látod a találatokat. Ez a rangsorolásra vonatkozó információ csak a keresési találatainkra vonatkozik, a szponzorált linkekre vagy hirdetésekre nem, amelyek a keresési találatok között vagy a közelükben szerepelhetnek (és amelyek egyértelműen felismerhetők hirdetésként).

Mindig arra törekszünk, hogy az utazással kapcsolatos keresés egyszerű legyen. A folyamat során szűrőket biztosítunk, amelyek segítségével leszűkítheted az összes lehetőséget, hogy megtaláld a tökéletes repülőjegyet – legyen szó napszakról, légitársaságról vagy egyéb szempontokról. Időről időre hozzáadunk és eltávolítunk szűrési lehetőségeket az utazók visszajelzései alapján, amelyekből megtudhatjuk, hogy mit szeretnének, és mire van szükségük. A kiválasztási feltételeknek nem megfelelő tartalmak nem jelennek meg, vagy a feltételek alapján eltérő rangsorolást kapnak (például ha „közvetlen járatok” alapján szűrsz, nem jelenítünk meg átszállásos találatokat).

Bizonyos esetekben, ha az utazók beleegyeztek, személyre szabott találatokat mutathatunk, ami hatással van a találatok megjelenítésére.

Repülőjegyek

A repülőjegy-keresési találatok alapértelmezett rangsorolási vagy rendezési lehetősége a „legjobb”. Ennek a rangsorolási opciónak a célja, hogy a lehető legjobb egyensúlyt nyújtsa az ár és a kényelem között, és számos tényezőt figyelembe vesz, beleértve (i) az árat; (ii) a sebességet (azaz az utazás teljes idejét, beleértve az átszállásokat is); (iii) azt, hogy közvetlen járatról van-e szó; (iv) a légitársaságot; (v) az indulás idejét; (vi) a keresési feltételeket, például az indulás napját, azt, hogy egyirányú vagy oda-vissza járatról van-e szó, a járat kiindulási helyét és úti célját, valamint az utasok számát; (vii) azt, hogy az utazó melyik országból indítja a keresést; és (viii) azt, hogy a megjelenített találatok között sokféle különböző szolgáltató és utazási idő szerepeljen.

Minden egyes tényező fontossága eltérő lehet az adott eset függvényében – ezt dinamikusan, folyamatosan határozzuk meg, a repülőjárat jellemzői és az alapján, hogyan használják az utazók a platformunkat. Úgy gondoljuk, hogy ezek a leghasznosabb feltételek, amelyek alapján az utazók igényeinek megfelelően rendezhetjük sorba a találatokat. Például az árat is figyelembe vesszük, mivel tudjuk, hogy az árak versenyképessége fontos az utazóknak, és a menetidőt is szem előtt tartjuk, mivel tudjuk, hogy az utazók a gyorsabb járatokat részesítik előnyben. Ha a rangsorban egyezés van két vagy több különböző útiterv között, véletlenszerűen határozzuk meg az útitervek sorrendjét. Lehetőséged van arra is, hogy módosítsd az alapértelmezett keresési találatokat a repülőjegy-keresési termékünkben, hogy más módon rendezd őket, például:

  • Legolcsóbb elöl – a találatok ár szerint növekvő sorrendben jelennek meg

  • Leggyorsabb elöl – a találatok a repülés időtartama szerint növekvő sorrendben jelennek meg

  • Odaút: indulás ideje – a járatok az odaút legkorábbi indulási idejétől kezdve jelennek meg

  • Visszaút: indulás ideje – a járatok a visszaút legkorábbi indulási idejétől kezdve jelennek meg.

Amikor kiválasztasz egy adott útvonalat, általában több szolgáltatótól is kapunk rá árat. Ezeket a szolgáltatókat ár szerint növekvő sorrendben rangsoroljuk. Ha egy vagy több szolgáltató ugyanazt az árat kínálja, több feltételt is figyelembe veszünk a helyezés eldöntésére, beleértve a szolgáltató által biztosított útiterv típusát (például hogy egy vagy több foglalást kell-e végrehajtanod), a szolgáltató típusát (például hogy légitársaság vagy online utazási iroda-e) és az általunk adott minőségi pontszámot. Ha továbbra is döntetlen az állás két vagy több szolgáltató között, betűrendbe soroljuk őket.

A Skyscanner Kiváló szolgáltató jelvénye

Repülőjegyek keresésekor néhány partnerünk mellett láthatod a „Kiváló szolgáltató” jelvényt. A Kiváló szolgáltatói jelvényeket partnereink nem vásárolhatják meg. Céljuk, hogy növeljék az utazók bizalmát az online utazási irodák („OTA”) iránt, és az alábbi tényezők alapján objektív módon ítélik oda őket. A légitársaságok nem tartoznak ebbe a körbe, ezért a partnerek kiváló jelvényei mindig csak az online utazásszervezők mellett jelennek meg. Ennek az az oka, hogy az utazók általában jobban ismerik a légitársaságok márkáit, amelyek „légitársaság” címkével vannak ellátva a találati oldalunkon.

Milyen tényezőket veszünk figyelembe?

1. Partnerminőségi pontszám: miután meglátogattad Skyscanneren keresztül egy utazási szolgáltató oldalát, megjelenítünk egy kérdőívet, ahol visszajelzést kérünk a tapasztalataidról. A felmérési eredményeket összesítjük azokkal a visszajelzésekkel, amelyek az ügyfélszolgálatunkhoz érkeztek, és általános minőségértékelést állítunk össze.

2. Az árak pontossága: összehasonlítjuk az online utazásszervezők webhelyén megjelenő árakat azzal, amit a felhasználóink látnak, miután a Skyscannerről átirányításra kerültek, és mérjük, mennyire egyeznek.

3. Foglalások konverziója: azt mérjük, hogy hány utazó foglal, miután át lettek irányítva a Skyscannerről egy utazásszervező webhelyére. A foglalási konverzió jól jelzi, hogy a neked nyújtott szolgáltatás kielégítő volt az ár pontossága, a járatok elérhetősége és a pozitív felhasználói élmény tekintetében. Ezeket a tényezőket egyenletesen súlyozzuk. Ez azt jelenti, hogy egyik sem fontosabb a másiknál. Mindhárom tényezőre megállapítottunk egy küszöbértéket, és ha egy partner a három tényező bármelyikénél ez alá esik, akkor elveszíti az Ajánlott szolgáltató jelvényt. Havonta frissítjük a találatokat, hogy az adatok naprakészek legyenek.

Szálláshelyek

A szálláshelyek találatainál az alapértelmezett rangsorolási rendszer az „ajánlott”, amely számos olyan kulcsfontosságú tényezőt vesz figyelembe, ami erősen befolyásolja a találatok sorrendjét, beleértve (i) az árat (a szállás ára és annak viszonya más szállásokéhoz), (ii) a csillagos értékelést, (iii) a népszerűséget (azt, hogy a felhasználók milyen gyakran kattintanak a szállásra), (iv) a vélemények számát, valamint (v) az egyes szállásokból származó becsült potenciális bevételünket. Vannak más tényezők is, amelyek kevésbé befolyásolják a szállások rangsorolását, például (i) a szálláshely típusa (például szálloda, üdülőhely vagy hostel); (ii) a szállás elhelyezkedése, például a városközpont vagy a látnivalók közelsége; (iii) a hirdetés tartalma, például fényképek vagy ügyfélvélemények; és (iv) az olyan részletek, mint a foglalás időtartama, a vendégtípus, a foglalási eszköz és a felhasználó elhelyezkedése.

Azért ezeket a tényezőket használjuk, mert tudjuk, hogy fontosak az utazóknak a szállások keresése során, és mert egyensúlyt teremtenek a bevételi lehetőségeink között. Az egyes tényezők súlya változhat a konkrét keresési találatoktól és attól függően, ahogyan tapasztalataink szerint az utazók használják a platformunkat.

Lehetőséged van arra is, hogy módosítsd az alapértelmezett keresési találatokat a szálláshelykeresési termékünkben, és más módon rendezd őket, például:

Legjobb értékelések – a találatok értékelés szerint csökkenő sorrendben jelennek meg

Legalacsonyabb ár – a találatok ár szerint növekvő sorrendben jelennek meg

Legtöbb csillag – a találatok a legmagasabb csillagos értékelés szerint csökkenő sorrendben jelennek meg

Közeli először – a találatok bizonyos nevezetességektől vagy helyektől való távolság szerint növekvő sorrendben jelennek meg

A találatok között szereplő szálláshelyeknél előfordulhat, hogy egy adott szálláshelyre több szolgáltatótól is kapunk árat. Minden lehetőséget látni fogsz, de az ajánlatokat szolgáltatónként több tényező alapján rangsoroljuk. A legfontosabbak ezek közül: (i) népszerűség (milyen gyakran kattintanak a felhasználók az adott szállásra), (ii) az adott szálláshoz elérhető partnerek száma, (iii) az eszköz típusa, amiről a keresést végzik, (iv) az ár viszonya a legolcsóbb árhoz képest, (v) a Skyscanner számára elérhető bevételi potenciál szolgáltatónként, valamint (vi) a partner árainak pontossága. Úgy gondoljuk, hogy az ebben a rangsorolási modellben használt paraméterek megfelelő egyensúlyt teremtenek a felhasználók számára releváns eredmények és bevételeink növelése között.

Azt a szolgáltatói ajánlatot emeljük ki a legjobban, amelyik ezzel a modellel a legelőkelőbb helyre kerül.

Autóbérlés

Autóbérlési találataink alapértelmezett rangsorolása az „Ajánlott”. Először számos kritérium alapján csoportosítjuk az autókat, beleértve az ACRISS-kódjukat (ami olyan jellemzőket jelent, mint az autó típusa, mérete, üzemanyaga és a sebességváltó típusa) és a felvételi helyet. Ezután számos tényező alapján rangsoroljuk a találatokat, többek között figyelembe véve (i) a csoportot, (ii) az ajánlat árát, (iii) az adott autótípus népszerűségét, (iv) az ár-érték arányt (az autó méretét az autó árához képest), (v) a piacot, ahonnan keresel, (vi) az átvételi helyet és (vii) a Skyscanner bevételi potenciálját az egyes szolgáltatóktól.

Lehetőséged van arra, hogy az alapértelmezett keresési találatokat a „Legolcsóbb” szempont szerint rendezd, így a legolcsóbb autóbérlési lehetőségek jelennek meg először.

Minden opcióhoz több szolgáltató is tartozhat, amely különböző árat kínál. Ezeket a lehetőségeket mind láthatod, de az ajánlatokat számos tényező alapján rangsoroljuk, amelyek közül a legfontosabbak a következők: (i) ár, (ii) az autó népszerűsége és (iii) a Skyscanner bevételi potenciálja az egyes szolgáltatóktól.

Az egyes találatokhoz más fontos információkat is megjelenítünk. Ilyen például a mögöttes járműszolgáltató és az üzemanyag-feltételek (például hogy teli tankkal veszed át a járművet, és teli tankkal kell visszaadnod), valamint a partner minőségértékelése (amely a szolgáltatót igénybe vevő többi utazó tapasztalatait mutatja). Ez az információ nem befolyásolja a találatok rangsorolását.

Vonatjegyek

Bizonyos keresési paraméterek esetében vonatjegy-lehetőségeket is megjelenítünk, ha algoritmusunk megállapítása szerint létezik megfelelő lehetőség vasúttal a repülés alternatívájaként. Ezeket a lehetőségeket partnerünk, a Trip.com biztosítja, amely a Skyscanner-csoport vállalata. Általában a legolcsóbb és leggyorsabb útvonalat jelenítjük meg először, a partnerünk oldalára átkattintva pedig további találatokat is láthatsz

Csomagajánlatok

Ha lehetőség van csomagajánlatok keresésére, a csomagajánlatokra vonatkozó keresési találatok alapértelmezett rangsorolási paramétere a „legjobb”. Ez a rangsorolási algoritmus számos tényezőt figyelembe vesz, beleértve (i) a csomagárat; (ii) a szálloda csillagos értékelését; (iii) azt, hogy a járat közvetlen vagy sem, valamint (iv) az ellátás jellegét. Azért választottuk ezeket a tényezőket, mert úgy gondoljuk, hogy fontosak a csomagajánlatot kereső utazóknak. Általában minél olcsóbb a csomagajánlat, annál jobb, minél magasabb a csillagos értékelés, annál jobb, a közvetlen járatok preferáltak, és nagyobb súlyozással szerepelnek a több étkezést tartalmazó ellátástípusok (pl. a teljes ellátás kapja a legnagyobb súlyt).Módosíthatod is az alapértelmezett keresési találatokat a csomagajánlati termékünkben, hogy a csomagajánlatok a legolcsóbbtól kezdve legyenek rendezve.

Értékelések

A vélemények beszerzése és rangsorolása

A vélemények csak a szállásokról jelennek meg a webhelyünkön. Ezek a vélemények megbízható külső partnereinktől, a Trip.com-tól, a Hotels.com-tól, a Tripadvisortól és az Expediától származnak, és nincs hatásunk a fogyasztói vélemények tartalmára. Nem moderáljuk a Skyscanneren közzétett fogyasztói véleményeket; ezeket csak partnereink kezelik és szerkesztik a saját felhasználási feltételeiknek megfelelően, amelyek a Trip.com feltételei, a Hotels.com véleménymoderálási szabályzata, a Tripadvisor véleménymoderálási szabályzata és az Expedia véleménymoderálási szabályzata.

Véleményeink alapértelmezett rangsorolása az „Ajánlott”. Ez a rangsorolási algoritmus figyelembe veszi (i) a vélemény frissességét, (ii) a vélemény hosszát és (iii) azt, hogy hány kép érhető el a véleményben. A véleményeket a következők szerint is rangsorolhatod: Besorolás (magas → alacsony), Besorolás (alacsony → magas) és Legfrissebb.

Vélemények értékelése

A megbízható partnereinktől – például az Expediától, a Trip.com-tól és a Hotels.com-tól – származó szállodai véleményeket egyetlen méltányos pontszámban összesítjük, 1-től 5-ig terjedő skálán. A több véleménnyel és következetes eredményekkel rendelkező források jobban számítanak, így az értékelés a teljes képet tükrözi. Ha a TripAdvisor az egyetlen elérhető forrás, közvetlenül a TripAdvisor pontszámát mutatjuk. A nagyon kevés véleménnyel rendelkező szállodák esetében az értékelést finoman az összesített átlag felé toljuk, hogy egyetlen szélsőséges vélemény ne keltsen rossz benyomást. A pontszámokat rendszeresen frissítjük, ahogy a partnerek frissítik a véleményeket, így egyértelmű, kiegyensúlyozott értékelést láthatsz, amellyel könnyebben összehasonlíthatod a különböző szállodákat.

Minőségértékelésünk

Egyes termékeinkben ez az értékelés csillagok formájában jelenik meg a szolgáltató neve mellett. A minőségi pontszámok lehetővé teszik, hogy érdemi visszajelzést adjunk a szolgáltatóknak, lehetővé téve, hogy fejlesszék az utazóknak nyújtott szolgáltatásaikat.

A pontszámok megállapításánál több tényezőt is figyelembe veszünk. Itt további információt is találsz a minőségértékelésünkről és a felhasználásáról.

Mindenkit azonos mércével mérünk

A Skyscannerrel azonos cégcsoportba tartozó más cégek, például anyavállalatunk, a Trip.com és testvérvállalatunk, a Travix szolgáltatóként jelennek meg a Skyscanneren. Egyikük sem részesül preferenciális rangsorolásban a termékeinkben, és minden esetben ugyanazok a kritériumok és szabályzatok vonatkoznak rájuk, mint bármely harmadik félnek minősülő szolgáltatóra.

Egyéb fontos információk

Illegális tartalom

Eltávolítjuk azokat az illegális tartalmakat és véleményeket, amelyek nem felelnek meg a jogszabályoknak vagy a felhasználási feltételeknek, miután csapatunk egyik tagja manuálisan áttekintette őket a illegalcontent@skyscanner.net címre küldött bejelentés alapján. Az illegális tartalomról és a bejelentésének módjáról Adatvédelmi, bizalmi és online biztonsági központunkban olvashatsz bővebben.

Az ajánlatok frissítésének gyakorisága és módja

Arra törekszünk, hogy az ajánlatok rendszeres frissítésével átfogó képet nyújtsunk a rendelkezésre álló lehetőségekről, hogy a megadott információk a lehető legpontosabbak és legfrissebbek legyenek. Rendszereink közvetlenül kapcsolódnak a szolgáltatókhoz, és automatizált folyamatokat használnak az adatok gyakori frissítéséhez a nap folyamán. Az árak és a rendelkezésre állás azonban gyorsan változhatnak, ezért előfordulhatnak olyan esetek, amikor az ajánlatok megváltoznak a keresés és a foglalás közt eltelt időben.

Közzétéve: 2025. szeptember